تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دینامیکی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد CFRP مارپیچی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی دینامیکی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد CFRP مارپیچی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی دینامیکی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد CFRP مارپیچی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل ستون بتنی فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی، میلگرد سی اف آر پی در نقش خاموت به صورت سالید و مارپیچ، میلگردهای طولی فلزی به صورت سیمی و سه بعدی و در نهایت اجزای صلب می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن فوق توانمند از متریال مدل بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity، با تعریف رفتار کشش و فشار به صورت جداگانه و همچنین آسیب کششی و فشاری از طریق مقاله مرجع،  استفاده شده است. با تعریف متریال بتن فوق توانمند در بخش نتایج می توان ناحیه ای از ستون که دچار آسیب می شود را مشخص نمود. میلگردهای مارپیچ CFRP با استفاده از خاصیت الاستیک به به صورت ثوابت مهندسی تعریف شده اند. برای میلگردهای فولادی نیز از خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شد ه است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزای صلب با ستون به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پارت CFRP و میلگردهای فلزی نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار به ورق صلب پایینی و شرط مرزی اعمال بار به ورق بالایی اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، تغییر شکل میلگردها و … در دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo