تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه میخ سرامیکی به صورت سالید و سه بعدی و هندسه استخوان نیز به صورت سالید و سه بعدی می باشد. با توجه به پیچیدگی طراحی، هندسه ها به نرم افزار ایمپورت شده اند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی آباکوس نمایش داده شده است.

برای پیچ سرامیکی متریال مدل به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیک دراکر-پراگر با تعریف معادله حالت صورت پذیرفته شده است. به منظور پیش بینی آسیب و ترک خوردگی نیز از مدل آسیب داکتیل بهره برده شده است. برای ماده استخوان نیز از خاصیت الاستیک به همراه مدل سختی و آسیب جانسون کوک استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ دینامیکی به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل و کم کردن اثر دینامیکی بودن مساله، بهره برده شده است. تماس بین سطوح درگیر در دو حالت تماس اصطکاکی و تماس ایده آل در نظر گرفته شده و در انتها مقایسه ای بین این دو حالت صورت پذیرفته است.

شرط مرزی بار به صورت جابجایی به پیچ و شرط مرزی گیردار نیز به قطعه استخوان اعمال شده است. مش بندی نیز برای هر دو قطعه با توجه به تعدد سطوح تا حد ممکن باید ریز انتخاب شود.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش،آسیب، شکستگی، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo