تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. میلگرد آجدار به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده است. با توجه به پیچیدگی طراحی میلگرد، این هندسه در نرم افزار سالید طراحی و به آباکوس ایمپورت شده است. بتن فوق توانمند نیز به صورت یک استوانه سالید و سه بعدی ایجاد شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن ماده‌ای است که در سازه‌ها به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. خواص مهندسی و عملکرد بتن، هم به ویژگی ساختاری و هم به خواص ترکیبات آن بستگی دارد که معمولاً در آزمایشگاه ارزیابی می گردد. طراحی و تحلیل سازه های بتنی عمدتاً بر اساس این فرض است که بتن را می‌توان به‌عنوان یک ماده‌ی همگن در نظر گرفت درحالی‌که این ماده یک کامپوزیت ناهمگن متشکل از سنگ‌دانه‌ها، خمیر سیمان و حفرات هوا و ناحیه انتقالی رابط (آی تی زد ) است. در این مثال برای بتن فوق توانمند از مدل بتن آسیب دیده یا همان مدل رفتاری Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. در این مدل، رفتار کشش و فشار به صورت جداگانه به همراه مدل آسیب تعریف شده است. برای میلگرد فولادی نیز خواص الاستیک و پلاستیک تعریف شده است.

تحلیل با توجه به تعداد بالای سطوح در تماس و وجود عدم همگرایی به صورت دینامیکی و با استفاده از یک استپ اکسپلیسیت تعیین شده است. در مسائل مربوط به بیرون کشیدن میلگرد از دو روش سطوح چسبنده و یا ایجاد دندانه ها استفاده می گردد. در روش اول میلگرد به صورت مسطح بوده و خواص چسبندگی بین میلگرد و بتن تعریف می گردد. در روش دوم با توجه به تعریف آج های میلگرد، نیازی به تعریف رفتار کوهسیو نمی باشد.

شرایط مرزی و مش بندی مناسب نیز با توجه به پیچیدگی طراحی، به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری،کاهش سختی بتن،آسیب میلگرد،نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo