تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی دندان آسیاب تحت بار متمرکز در آباکوس-تحلیل استاتیک

شبیه سازی دندان آسیاب تحت بار متمرکز در آباکوس-تحلیل استاتیک

در این ویدئو به شبیه سازی دندان آسیاب تحت با ر متمرکز در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تحلیل به صورت سه بعدی بوده و مدل دندان با توجه به ماهیت پیچیده مدلسازی، در نرم افزار آباکوس قابل ترسیم و تولید نبوده لذا مدل به صورت پارت جداگانه به نرم افزار آباکوس ایمپورت شده است. دندان از بخش های گوناگونی ساخته شده‌است.بخش‌هایی از دندان دیده‌می‌شوند و بخش‌هایی از آن‌هم زیر لثه جای دارند.بخش دیده‌شدنی دندان را تاج دندان می‌نامند.تاج دندان از مینای دندان پوشیده شده‌است که ماده سخت و درخشنده ای است.در زیر مینا، عاج دندان وجود دارد که از ماده‌ای استخوان‌مانند ساخته شده‌است.عاج بیشترین بخش دندان را تشکیل می‌دهد.عاج از مغز دندان نگهداری می‌کند.مغز دندان جایی است که عصب وجود دارد. ریشه پایین‌ترین و آخرین قسمت دندان است که کاملاً درون لثه و آرواره جای دارد.بین لثه، بخشی استخوانی به نام ساروج وجود دارد که در واقع همچو چسب بوده و دندان را سفت به استخوان آرواره چسبانده‌است.

در این مدلسازی برای سادگی کار از مدلسازی متریال برای سه بخش مختلف دندان صرف نظر شده و از ماده مینا برای تمامی قسمت ها استفاده شده است که در شکل زیر می توانید نمایی از مدل ایجادی در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

تحلیل به صورت استاتیکی بوده و بار ناشی از فشار یک جسم سخت یا جویدن در یک مرتبه به صورت بار متمرکز به سطح و ندهای بالایی دندان وارد شده است. برای اعمال بار سطوح بالایی به یک نقطه کوپل شده و بار به نقطه مرجع وارد شده است. شرایط مرزی نیز با توجه به قرارگیری محکم دندان در فک و لثه و کم بودن بار اعمالی به صورت گیردار در نظر گرفته شده است. با اعمال بار و اتمام تحلیل به خوبی میتوان میزان تنش ایجادی در نقاط مختلف دندان به همراه نمودار ها و دیگر کانتورها را مشاهده نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۲۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo