تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی وزنی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی وزنی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی وزنی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل شکل خاصی از تیر بتنی معروف به تیر وزنی ، به صورت سالید و سه بعدی می باشد. اجزای صلب نیز به صورت شل طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

به تازگی مدل‌های پلاستیسیته بتن، دقت پیش‌بینی را به شدت بهبود بخشیده است. پاسخ سازه ای تیر وستون های بتنی با استفاده از تحلیل المان محدود به خوبی قابل پیش بینی می باشد.. با این حال، عدم دقت این روش در تجزیه و تحلیل اشکال پیچیده بتن ناچیز است. تیرهای وزنی یا گرانشی، اصطلاحی است که در آن بر اساس گرانش و نیروی وزنی توپولوژی تیر طراحی می گردد.

در این تحلیل از متریال مدل بتن آسیب دیده و یا Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. در این نوع متریال مدل دو نوع مکانیسم شکست وجود دارد، ترک خوردگی کششی و خرد شوندگی فشاری. این موارد توسط آباکوس در قالب مدل یاد شده به صورت نتایج گزارش خواهند شد. تحلیل هم می تواند به صورت استاتیکی و هم به صورت دینامیکی صورت پذیرد. تماس بین اجزای رویی با تیر به صورت تماس سطح به سطح به همراه خاصیت تماسی و تماس بین اجسام صلب زیرین با تیر به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. شرط مرزی گیردار به نقاط تکیه گاهی و شرط مرزی جابه جایی به اجسام رویی به همراه دامنه آرام اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز برای تیر ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی،آسیب فشاری و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo