تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه محوره تیر مرکب(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه محوره تیر مرکب(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه محوره تیر مرکب(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هسته چوبی دو لایه به صورت سالید، لایه میانی از بتن فوق توانمند به صورت سالید و در نهایت لایه بیرونی از فولاد به صورت شل می باشد. از یک جسم صلب نیز به منظور اعمال بار استفاده شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای چوب ماده به صورت الاستیک به همراه خاصیت پلاستیک که برای لایه بالایی به صورت فشاری و برای لایه پایینی به صورت کششی لحاظ شده است. در این مدل رفتاری چوب با توجه به خاصیت پلاستیک تعریف شده، تغییر شکل داده و تحت خمش قرار می گیرد.

برای بتن فوق توانمند از مدل Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار فشاری و کششی به صورت جداگانه به همراه مدل آسیب، استفاده شده است. به منظور ایجاد آسیب و حذف کامل المان ها در مرحله دوم از خاصیت آسیب کرنشی نیز بهره برده شده است.

برای فولاد از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل بهره برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه یک تماس کلی استفاده شده است. تماس بین لایه های داخلی به صورت تماس ایده آل و تماس بین اجزای صلب با سطح فولاد به صورت تماس سطح به سطح لحاظ شده است. شرایط بار و مرزی مناسب نیز به اجزا صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، حذف المان های بتن، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل ارائه می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۲۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo