تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل مرکب(پلی اتر-اتر کتون،سرامیک،ژلاتین) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل مرکب(پلی اتر-اتر کتون،سرامیک،ژلاتین) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل مرکب(پلی اتر-اتر کتون،سرامیک،ژلاتین) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.  پارت PEEK به صورت سالید و سه بعدی، پارت سرامیک به صورت سالید و سه بعدی، و در نهایت پارت لایه ژلاتین به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله فقط یک چهارم هندسه مدل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این آموزش هدف بررسی اثر حفاظتی لایه PEEK و سرامیک روی لایه ژلاتین که در واقع مدلی از بدن انسان می باشد، بررسی می شود. برای ماده پلی اتر از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک و آسیب به منظور پیش بینی تخریب بوجود آمده استفاده شده است. سرامیک به عنوان دومین لایه محافظ با استفاده از متریال مدل جانسون هلمکوئیست که برای مواد ترد و تعیین رفتار آنها تحت اثر انفجار بسیار مناسب می باشد، بهره برده شده است. ماده ژلاتین به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند استفاده شده است. تماس بین لایه ها می تواند به صورت تماس ایده آل و یا تماس کوهسیو یا چسبنده تعریف گردد. پروسه انفجار با استفاده از روش CONWEP با تعیین مقدار ماده منفجره و مکان آن تعریف شده است. شرط مرزی تقارنی به طرفین پنل اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش،آسیب، جابه جایی، تخریب لایه های و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی های این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo