تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیواره سنگی کاور شده با بتن پارچه ای در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیواره سنگی کاور شده با بتن پارچه ای در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیواره سنگی کاور شده با بتن پارچه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دیواره سنگی به صورت سالید و سه بعدی، کاور بتن پارچه ای به صورت سالید و سه بعدی، ماده تی ان تی به شکل کره و فضای اویلری در قالب فضای پیرامون اجزا می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای ماده منفجره از متریال مدل JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، استفاده شده است. برای بتن پارچه ای از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه و همچنین استفاده از پارامترهای آسیب ، بهره برده شده است. برای بتن پارچه ای با تعریف رفتار آسیب از نوع کرنش، امکان حذف المان ها نیز فراهم می گردد. برای دیواره سنگی از مدل Johnson-Holmquist با تعریف روابط مستقل در فایل ورودی و ایجاد متغییر های وابسته، استفاده شده است. هر دو متریال مدل برای بتن پارچه ای و سنگ امکان تخریب کامل تحت اثر انفجار را فراهم می نمایند.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تعامل تمامی پارت ها و همچنین تماس بین دو دیواره در محیط اینترکشن تعیین شده است. برای تعیین رفتار و محل ماده منفجره از روش کسر حجمی بهره برده شده است. شرایط مرزی مکانیکی و اویلری مناسب نیز به فشای اویلری اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی و مناسب نیز در انتشار دقیقتر موج انفجار تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری،تخریب دیواره سنگی، انتشار موج انفجار و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo