تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی شمع بتنی در خاک و محاسبه ظرفیت باربری آن در آباکوس

شبیه سازی شمع بتنی در خاک و محاسبه ظرفیت باربری آن در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی شمع بتنی در خاک و محاسبه ظرفیت باربری آن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.ظرفیت باربری شمع به ابعاد ، شکل و نوع شمع ونیز مشخصات خاکی که شمع در آن قرار می گیرد ، بستگی دارد . ظرفیت باربری نهایی شمع باری است که تمام مقاومت خاک را مورد استفاده قرار می دهد . در بارهای بالاتر از ظرفیت باربری نهایی ، خاک دچار شکست برشی می شود . این امر باعث می شود که شمع مقدار بیشتری در خاک نفوذ نماید و احتمالاً خاک دارای وضعیتی غیر از آنچه از آغاز مدنظر قرار داشته ، گردد .ظرفیت باربری نهایی خاک را می توان به طور تقریبی از روابط دینامیکی به دست آمده در حین شمع کوبی ، و یا از روابط استاتیکی بر اساس آزمایشهای خاک ، و یا توسط آزمایشهای دیگر به دست آورد .در این مثال نیروهای انتهای شمع به همراه جابه جایی نقاط آن را برای نمودار نیروی ایجادی در مقابل میزان جابه چایی ترسیم شده است.

مدل سازی به صورت تقارن محوری بوده که با توجه به تقارن داشتن مسئله می توان از آن استفاده نمود.زمانی که در یک مساله از تقارن استفاده می شود،لازم است شرایط مرزی مساله به گونه ای تعریف گردد، که مساله مشابه با حالتی که کل مدل مدلسازی شده، گردد. در این مساله نیازی به مدلسازی سه بعدی نیست.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

تحلیل در سه استپ ژئواستاتیک،جنرال استاتیک و استپ خاک با زمان زیاد انجام شده است. در ابتدا فقط خاک در استپ ژئواستاتیک برای ایجاد حالت تعادل داخلی تحت بار وزنی قرار داشته و در استپ دوم شمع با حالت بدون اصطکاک برای جلوگیری از بوجود آمدن تنش های برشی منفی به مدل اضافه می شود. در استپ سوم بارگذاری رو قطعه شمع به صورت عمودی اعمال می شود که فرض در این مساله بر زه کشی بودن کامل خاک می باشد لذا سرعت بارگذاری بسیار اندک و میزان فشار آب حفره ای صفر در نظر گرفته شده است.

در طی آنالیز می توان میزان نفوذ شمع در خاک را مشاهده نمود و مقادیر نیرو و جابه جایی را برای حالت زه کشی شده در قالب نمودار نیرو مکان ترسیم نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo