تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خوردگی خارجی لوله تحت بار فشاری داخلی در آباکوس

شبیه سازی خوردگی خارجی لوله تحت بار فشاری داخلی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خوردگی خارجی لوله تحت بار فشاری داخلی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل هندسه لوله به صورت سالید می باشد. ایراد یا خوردگی نیز می تواند در سطح داخلی و یا خارجی لوله لحاظ شود که در این مساله سطح خارجی لوله مد نظر می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

یکی از مهم‌ترین عوامل خوردگی در لوله‌های فولادی، قرار گرفتن در مجاورت رطوبت است. هر گونه شبنم، باران و رطوبت موجود در هوا می‌تواند خوردگی را ایجاد نماید. به همین دلیل است که در اکثر مناطق دارای آب‌وهوای خشک و بیابانی با میزان رطوبت پایین، لوله‌های فولادی در مدت زمان طولانی‌تری اکسید و دچار خوردگی می‌شوند.

برای لوله از ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. تحت اثر بار داخلی لوله در محل خوردگی و یا ایراد تحت تنش بیشتری قرار می گیرد و تغییر شکل آن بزرگتر خواهد بود.  تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. به دو سر لوله شرط مرزی و به سطح داخلی فشار ثابت اعمال شده است، البته می توان از فشار متغیر با زمان نیز استفاده نمود. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز از اهمیت زیادی برخودار است.

پس از پایان آنالیز، تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،جابه جایی و … قابل مشاهده می باشد. از نموار های تنش و جابه جایی به سادگی می توان مکان و طول ناحیه خورد شده یا ایراد را پیدا نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

۲ دیدگاه

  1. سلام
    من شبیه سازی خوردگی خط لوله خرید کردم. هزینه اش هم از من کم شده ولی نتونستم دانلود کنم. عکس قسمت آخر که پرداخت شده هم دارم. لطفا فایل ها به ایمیلم ارسال کنید.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo