تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی خمش دینامیکی چهار نقطه ای تیر چوبی تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی چهار نقطه ای تیر چوبی تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی چهار نقطه ای تیر چوبی تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس  پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر چوبی دو بخشی( قسمت رویی در فشار و قسمت زیرین در کشش) به صورت سالید و سه بعدی، هندسه چسب به صورت سالید و سه بعدی، هندسه میلگرد CFRP نیز به صورت سالید و سه بعدی و در نهایت اجسام صلب به صورت شل می باشند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای چوب از خاصیت الاستیک مهندسی به همراه مدل پلاستیک، برای CFRP از خاصیت الاستیک مهندسی و مدل پلاستیک استفاده شده است. چسب نیز به صورت الاستیک با تعریف سختی در سه جهت به همراه مدل آسیب و تکامل ایجاد شده است. تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی قابل اجرا می باشد. در حالت استاتیکی به دلیل عدم همگرایی های پیش آمده، زمان تحلیل بسیار زیاد می باشد، لذا در این آنالیز از یک استپ اکسپلیسیت به همره مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل، استفاده شده است. تماس بین چسب با چوب و تماس بین CFRP و چسب به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. تماس بین سایر اجزا به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به اجسام صلب زیرین و شرط مرزی جابه جایی به دو جسم صلب رویی به همراه دامنه آرام اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی های مورد نیاز قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از این نتایج نمایش داده شده اند.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo