تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی جوشکاری نقطه ای ضربه ای دو ورق فولادی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی جوشکاری نقطه ای ضربه ای دو ورق فولادی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی جوشکاری نقطه ای ضربه ای دو ورق فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو ورق فولادی سه بعدی و سالید بوده که صفحه رویی در نقش ورق پرنده و صفحه زیرین در نقش ورق پایه می باشد. ضربه زننده نیز با جرم مشخص به صورت شل و صلب طراحی شده است. برای نگهداری ورق پایه، از ورق صلب زیرین نیز استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

جوش ضربه ای نقطه ای یک فرآیند دینامیکی با سرعت بالاست که جوش در کسری از ثانیه ایجاد می شود و برخلاف روش های جوشکاری مختلف، شامل اثرات زیان آور دما نمی باشد و نیاز به تجهیزات حجیم و بزرگ نیز ندارد. اتصال متالورژیکی در دو ناحیه ی مجزا که صفحات بر روی یکدیگر می لغزند و یا جایی که فشارهای عمودی بزرگ گسترش یافته اند، مشاهده می شود.اخیراً محققین نوعی فرایندجوشکاری نقطه ای ضربه ای یافته اند که می تواند با استفاده از برخورد پرتابه ای با سرعت بالابه دو صفحه فولادی که مستقیما برروی یکدیگر با فاصله کمی قرار گرفته اند، بین دو صفحه جوش فاز جامد ایجاد شود.

امروزه مدل های مکانیک آسیب جانشینی مناسب بـرای روش های مکانیک شکست سـنتی بـه شـمار مـی آینـد. دیدگاه های آسیب بر پایه ی نظریه ی شکست نرم بـرای به کارگیری در مسـایل برخـورد بـا سـرعت بـالا دارای کاربرد فراوانی هستند. در مدل های متـداول آسـیب بـر مبنای شکست نرم، با در نظر گرفتن تـنش سـه محـوره (نسبت تنش هیدرواستاتیک به تنش معادل فون میـزز)، کرنش پلاستیک معادل و نرخ کرنش می تواند الگوهای واقعی شکست را به خوبی پیشبینـی کنـد.

در این شبیه سازی به با توجه به ماهیت مدل و تغییرشکل سریع و دینامیکی بودن مساله، از مدل رفتار جانسون-کوک برای سختی و آسیب استفاده شده است. این مدل رفتاری برای فلزات تحت اثر تغییر شکل های بزرگ و سریع، بسیار مناسب می باشد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین گلوله و ورق به صورت تماس سطح به سطح، و تماس بین ورق ها نیز با تعریف رفتار تماسی لحاظ شده است. شرط مرزی مناسب به اطراف ورق ها و شرط سرعت اولیه به پرتابه نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo