تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست push out یک اتصال دهنده برشی در سازه فولادی-بتنی در آباکوس

شبیه سازی تست push out یک اتصال دهنده برشی در سازه فولادی-بتنی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست push out یک اتصال دهنده برشی در سازه فولادی-بتنی در آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر یا ستون فولادی به صورت سه بعدی و سالید، اتصال دهنده برشی به صورت سالید و به بعدی، پارت بتنی به صورت سالید و سه بعدی و در نهایت میلگرد و خاموت ها به صورت وایر می باشد. در شکل زیر نحوه قراگیری اجزا درمحیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با وارد کردن داده های کششی و فشاری به صورت جداگانه به همراه مدل آسیب، استفاده شده است. برای تیر یا ستون فولادی به همراه اتصال دهنده برشی از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک و آسیب داکتیل بهره برده شده است. برای میلگردها نیز فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است.

تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی قابل اجرا می باشد که در این مثال به منظور کاهش زمان حل به دلیل وجود تعداد زیاد اجزا و برهم کنش های موجود، از یک استپ دینامیکی استفاده شده است. تماس بین تیر یا ستون فولادی با بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی، تماس بین جسم صلب وارد کننده نیرو با سطح تیر فولادی به صورت تماس ایده آل، میلگرد و خاموت ها به صورت مدفون شده، و در نهایت اتصال دهنده برشی نیز با تعریف قید مناسب لحاظ شده اند.

شرط مرزی تقاری به ناحیه تقارنی تیر فولادی، شرط مرزی گیردار به کف بتن و شرط مرزی بار به جسم صلب اعمال شده است. در این تحلیل به منظور اعمال آهسته و آرام بار، از یک بازه زمانی آرام استفاده شده است. برای تمامی اجزا از مش بندی ریز و مناسب به خصوص در ناحیه تماس و محل اتصال دهنده برشی استفاده شده است.

پس از اتمام تحلیل تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی،آسیب فشاری، نمودارها و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo