تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی تقویت شده با میلگرد و خاموت GFRP به صورت دینامیکی و استاتیکی در آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی تقویت شده با میلگرد و خاموت GFRP به صورت دینامیکی و استاتیکی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون کوتاه بتنی تقویت شده با میلگرد و خاموت GFRP به صورت دینامیکی و استاتیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه ستون بتنی به صورت سالید و سه بعدی،میلگرد و خاموت های  GFRP به صورت تو پر و سه بعدی می باشد. از دو ورق صلب نیز به منظور اعمال نیرو و تکیه گاه استفاده شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

در این آموزش ابتدا تحلیل استاتیکی با تعریف یک استپ جنرال استاتیک صورت پذیرفته است. در تحلیل دوم به منظور مقایسه رفتار مدل در حالت استاتیکی و دینامیکی، از یک استپ دینامیکی استفاده شده است. برای بتن از متریال مدل بتن آسیب دیده با تعریف رفتار کشش و فشار استفاده شده است. در این مدل رفتاری در حالت استاتیکی از آسیب کششی و فشاری و در حالت دینامیکی از کرنش آسیب در قالب فایل ورودی استفاده شده است.

تماس مناسب به همراه خاصیت تماسی، شرایط مرزی گیردار و جابه جایی برای اجسام صلب و در نهایت مش بندی مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از پایان آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب، نمودارها و .. قابل مشاهده می باشد. با مقایسه حالت استاتیکی و دینامیکی تفاوت رفتاری در نمودار نیرو-تغییر مکان مشخص می گردد. در شکل های زیر تعدای از نتایج این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo