تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون کامپوزیت(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون کامپوزیت(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون کامپوزیت(چوب-بتن فوق توانمند-فولاد) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ملسازی شامل هسته چوبی به صورت سالید و سه بعدی، بتن فوق توانمند در نقش لایه میانی به صورت سالید و سه بعدی، کاور فولادی به صورت شل و سه بعدی و در نهایت جسم صلب به صورت شل می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای چوب از خاصیت الاستیک به صورت ثوابت مهندسی و خاصیت پلاستیک استفاده شده است. بتن فوق توانمند با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار کششی  فشاری به صورت جداگانه ایجاد شده است. برای بتن از معیار آسیب کششی و فشاری نیز در دو مدل جداگانه با تعریف رفتار کرنش آسیب در قالب فایل وررودی، بهره برده شده است. در پایان نیز مقایسه ای بین رفتار آسیب صورت گرفته است. برای فولاد از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب مناسب استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی و استاتیکی قابل اجرا می باشد. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی و تماس بین لایه های ستون به صورت ایده آل لحاظ شده است. شرط مرزی گیردار به جسم صلب زیرین و شرط مرزی جابه جایی به جسم صلب رویی اختصاص داده شده است. برای تمامی هندسه ها از مش بندی مناسب و ریز استفاده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، حذف المان های بتن در تحلیل با کرنش آسیب، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo