تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون بتنی با میلگرد CFRP در آباکوس-بررسی مدل آسیب بتن

شبیه سازی تست فشار ستون بتنی با میلگرد CFRP در آباکوس-بررسی مدل آسیب بتن

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون بتنی به میلگرد CFRP در آباکوس-بررسی مدل آسیب بتن-پرداخته ایم. ستون بتنی به صورت سالید و سه بعدی، میلگرد CFRP به صورت مارپیچ سالید و سه بعدی، و میلگردهای فولادی به صورت وایر و سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. در این مدل برای بتن رفتار فشار و کشش به همراه مدل آسیب کششی و فشاری به صورت جداگانه اختصاص داده شده است. معیار آسیب فشاری و کششی حداکثر نیز در فایل ورودی برای مثال اول وارد و برای مثال دوم به صورت پیش فرض اعمال و نتایج مقایسه شده است. برای میلگرده مارپیچ از خاصیت الاستیک به تعیین جهت متریال استفاده شده است. میلگردهای فولادی نیز به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب، بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. میلگرده ها و مارپیچ CFRP به صورت مدفون شده در بتن و تماس بین اجزای صلب با بتن به صورت ایده آل لحاظ شده است. شرایط مرزی، بار و مش بندی مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری و … قابل مشاهده می باشد. در این دو تحلیل تفاوت در نحوه استفاده از معیار آسیب می باشد که موجب ایجاد تغییراتی در نتایج شده که آنها مورد بررسی قرار گرفته اند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo