تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون بتنی با لوله های فولادی پر شده با بتن در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون بتنی با لوله های فولادی پر شده با بتن در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون بتنی با لوله های فولادی پر شده با بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی به صورت سالید، لوله های فولادی به صورت سالید، میلگردها و خاموت ها به صورت سیمی و در نهایت اجسام صلب به صورت شل طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ستون های بتنی که در آنها علاوه بر میلگردهای تقویت کننده از اجزای فولادی مانند تیر و لوله استفاده شده، در ساخت و ساز پل ها بسیار کاربردی می باشند. در این مثال لوله های فولادی در تعامل با ستون بتنی از بیرون و در تعامل با بتن در سطح داخلی قرار دارند و باعث افزایش استحکام مجموعه می گردند.

برای بتن از متریال مدل بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity با تعیین رفتار کششی و فشاری و همچنین معیار آسیب، استفاده شده است.برای اجزای فولادی شامل لوله ها و میلگردها نیز از خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده( در این مساله می توان از یک استپ استاتیکی استفاده نمود اما به دلیل طولانی شدن زمان حل از آن صرف نظر شده است) و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند استفاده شده است. تماس بین لوله ها با بتن بیرونی و داخلی به صورت تماس ایده آل لحاظ شد است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی مناسب به صفحه صلب زیرین و شرط مرزی بارگذاری نیز به صفحه رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در کیفیت تحلیل تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، تغییر شکل لوله ها … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo