تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با هسته بتن فوق توانمند الیافی در آباکوس

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با هسته بتن فوق توانمند الیافی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با هسته بتن فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ستون بتنی به صورت سالید و سه بعدی، هسته بتن فوق توانمند الیافی به صورت سالید و سه بعدی، میلگردهای طولی و خاموت ها نیز به صورت سه بعدی و سیمی طراحی شده اند. اجزای وارد کننده نیرو و تکیه گاه نیز به صورت شل در نظر گرفته شده اند.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این مثال برای هر دو نوع بتن بر اساس مقاله رفرنس از متریال مدل بتن آسیب دیده یا همان مدل Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این مدل می تواند رفتار مناسبی از بتن را در فشار و کشش از خود به نمایش بگذارد. مکانیزم آسیب در این مدل ترک خوردگی کششی و خرد شوندگی فشاری می باشد. برای میلگردهای تقویت کننده نیز از فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است.

تحلیل به دو صورت دینامیکی و استاتیکی قابل انجام می باشد. در تحلیل استاتیکی به دلیل بروز آسیب کششی و فشاری در بتن، زمان تحلیل و هزینه محاسباتی بسیار بالا می رود، اما در تحلیل دینامیکی با افزایش زمان استپ و همچنین استفاده از دامنه آرام برای اعمال بار، می توان تا حد زیادی زمان آنالیز را کاهش داد. تماس بین هسته و بتن بیرونی به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی مناسب به تمامی اجزا اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز برای بدست آوردن نتایج صحیح تر ضروری  می باشد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی،آسیب فشاری،کاهش سختی،نمودار نیرو مکان و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo