تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پیاپی به یک تیر مرکب CFDT در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پیاپی به یک تیر مرکب CFDT در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پیاپی به یک تیر مرکب CFDT در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو هسته بتنی به صورت سالید و سه بعدی، لایه فولادی درورنی به صورت سالید و سه بعدی و در نهایت لوله فولادی بیرونی به صورت سالید می باشد. چکش یا جسم ضربه نیز به صورت ریجید یا صلب مدل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در روش برخورد پیاپی یا متوالی، ابتدا تحلیل برخورد صورت می گیرد، سپس نتایج مربوط به تنش،کرنش، … به مدل دوم منتقل و در واقع مدل دوم از ابتدا دارای تنش و تغییر شکل می باشد. پس از برخورد دوم نیز می توان به همین صورت برخوردهای دیگر را مدلسازی نمود.

برای لوله های فولادی از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. برای بتن نیز از خاصیت بتن آسیب دیده و یا Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار فشاری و کششی به همراه مدل آسیب بهره برده شده است.

تحلیل در هو دو مرحله به صورت دینامیکی با زمان مشخص می باشد. تماس بین سطوح داخلی به صورت تماس ایده آل، تماس بین چکش و لوله فولادی بیرونی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی و همچنین یک تماس کلی به منظور در نظر گرفتن تمامی کانتکت ها، لحاظ شده است. شرط مرزی گیردار در هر دو تحلیل به انتهای تیر مرکب اختصاص داده شده است. سرعت اولیه نیز به چکش اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز اول تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب،جابه جایی و … قابل مشاهده می باشد. تمامی این خروجی ها در مدل دوم به عنوان شرایط اولیه لحاظ شده است. در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی های هر دو آنالیز را مشاهده نمائید.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo