تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل مرکب(CFRP-PEEK-Ceramic-Gelatin) و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل مرکب(CFRP-PEEK-Ceramic-Gelatin) و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل مرکب(CFRP-PEEK-Ceramic-Gelatin) و بررسی آسیب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. ماده پلی اتر- اتر کتون یا PEEK به صورت سالید و سه بعدی، ماده CFRP به صورت شل سه بعدی، پارت سرامیک به صورت سالید و سه بعدی، پارت ژلاتین که در واقع نماینده بافت بدن انسان می باشد، به صورت سالید و سه بعدی و در نهایت پرتابه به صورت صلب طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ژلاتین به صورت ماده الاستیک و پلاستیک به همراه معادلات حالت تعریف شده است. سرامیک به عنوان یک ماده ترد با استفاده از معادله جانسون هلمکوئیست به صورت فایل ورودی ایجاد شده است. ماده پلی اتر نیز با استفاده از خاصیت الاستیک،خاصیت پلاستیک جانسون کوک و همچنین معادله آسیب جانسون کوک تعریف شده که این نوع تعریف متریال می توان آسیب بوجود آمده طی برخورد را در نظر بگیرد. ماده CFRP چند لایه نیز به صورت الاستیک و با تعریف رفتار آسیب هاشین ایجاد شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین لایه ها به صورت تماس ایده آل و تماس بین پرتابه و سطح رویی به صورت تماس سطح به سطح تعریف شده است. با توجه به تقارنی بودن مساله، شرایط مرزی تقارنی به سطوح پنل اعمال شد است. سرعت اولیه در راستای عمود بر سطح پنل نیز به پرتابه اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش ، کرنش،آسیب، تخریب، نفوذ و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo