تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد و انفجار راکت به روش اس پی اچ و بررسی آسیب بتن در آباکوس

شبیه سازی برخورد و انفجار راکت به روش اس پی اچ و بررسی آسیب بتن در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد و انفجار راکت به روش اس پی اچ و بررسی آسیب بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه بتن به صورت سالید و سه بعدی، هندسه راکت به صورت شل و سه بعدی و در نهایت پارت ماده منفجره به صورت سالید و سه بعدی می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

پدیده انفجار بمب از دو فاکتور تشکیل شده است، ابتدا راکت و یا گلوله دارای سرعت اولیه بوده و با این سرعت اولیه به میزانی در ماده هدف نفوذ و یا در سطح آن مقدار آسیب ایجاد می نماید. در مرحله دوم ماده منفجره فعال شده و باعث از بین رفتن پوسته راکت و تخریب در ماده هدف با ایجاد موج انفجار می گردد.

در این مثال برای مدلسازی رفتار بتن از معیار آسیب با تعریف آن در فایل ورودی، استفاده شده است. ماده منفجره با استفاده از اربطه حالت جو ویلکینز لی که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، تعریف شده است. پوسته فلزی نیز به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب مدل شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. با توجه به نبود اطلاعات صحیح از نحوه تعامل بین اجزا، از یک تماس کلی به همراه خواص تماسی پیش فرض استفاده شده است. شرط مرزی گیردار به طرفین دال بتنی و شرایط مرزی و اولیه مناسب به راکت نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب،انفجار، نفوذ ذرات،برخورد و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo