تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر متصل به ستون فولادی پر شده با بتن به همراه سخت کننده جوشی در آباکوس

شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر متصل به ستون فولادی پر شده با بتن به همراه سخت کننده جوشی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر متصل به ستون فولادی پر شده با بتن به همراه سخت کننده جوشی در آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر به صورت شل و سه بعدی، ستون قوطی شکل فولادی به صورت شل و سه بعدی، هسته بتنی فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی، و در نهایت سخت کننده یا نبشی های جوشی به صورت سالید و سه بعدی می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن فوق توانمند از مدل سختی بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار فشاری و کششی، استفاده شده است. در این مدل رفتار آسیب کششی و فشاری نیز قابل تعریف می باشد. بتن فوق توانمند بسیار مستحکم تر از بتن معمولی بوده و در ستون های تحت بار، عملکرد بسیار مناسبی دارد. برای تیر، ستون و سخت کننده ها از متریال فولاد در دو حالت استفاده شده است. در حالت اول برای یافتن نواحی آسیب و تخریب پیش رونده از مدل آسیب فلزات نرم و در مدل دوم از پلاستیسیته ترکیبی به منظور جابه جایی سطوح تسلیم بهره برده شده است.

تحلیل هم به صورت استاتیکی و هم به صورت دینامیکی برای هر دو مدل قابل اجرا می باشد. تماس بین اجزا به صورت تماس کامل و یا تماسی جوشی بدون عیب لحاظ شده است. به دلیل وجود اندرکنش ها دیگر، از تماس کلی با خاصیت اصطکاکی نیز استفاده شده است. شرط مرزی گیردار به ستون و شرط مرزی بار تکراری به ستون اعمال و از مش بندی ریز و مناسبی نیز برای قطعات بهره برده شده است.

پس از اتمام تحلیل تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش، آسیب، حذف المان های تیر در ناحیه اتصال، تخریب پیشرونده نبشی های فولادی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این تحلیل نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

۴ دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر ممنون از محتواهای مفیدتون میخواستم سوال کنم شما پروژه اباکوس با موضوع شبیه سازی ضربه با سقوط وزنه را هم انجام میدهد؟

  2. سلام تیر وستون فلزی را خریداری کردم اما فایلش باز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo