تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر فولادی تا نیمه مدفون در بتن در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر فولادی تا نیمه مدفون در بتن در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی تیر فولادی تا نیمه مدفون در بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل یک تیر فولادی به صورت شل(یا سالید)، و پایه بتنی به صورت سالید می باشد. تیر تا نیمه در بتن مدفون بوده و بارگذاری سیکلی به تیر اعمال شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی رفتار تیر فولادی تحت بارگذاری سیکلی به دلیل تغییر سطح تسلیم در هر چرخه، استفاده از مدل سختی مناسب حائز اهمیت می باشد. در این تحلیل می توان از مدل سختی سینماتیک و یا ترکیبی استفاده نمود. برای بتن از متریال مدل CDP که رفتار فشاری و کششی بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است.  استپ به صورت استاتیکی بوده و به منظور جلوگیری از ارور عدم همگرایی، تغییراتی در مدل همگرایی ایجاد شده است. برای نیمی از تیر که در داخل بتن قرار گرفته است، قید مدفون شدگی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی مناسب به بتن و شرط بارگذاری سیکلی به تیر فولادی اختصاص داده شده است. به منظور ایجاد بارگذاری سیکلی، از یک بازه زمانی یا Amplitude استفاده شده است. مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در حصول نتایج صحیح دارد.

پس از اتمام آنالیز، تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، نمودار هیسترزیس و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo