تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب آلمینیوم- ورق بامبو در آباکوس- بررسی تخریب

شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب آلمینیوم- ورق بامبو در آباکوس- بررسی تخریب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب آلمینیوم- ورق بامبو در آباکوس- بررسی تخریب- پرداخته ایم. با توجه به هندسه قطعات که تقارنی می باشند، از یک چهارم مدل برای کاهش زمان تحلیل و محاسبات استفاده شده است. ورق های آلمینیومی رویی و زیرین به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده اند. هندسه ماده کامپوزیتی نیز به صورت شل سه بعدی ۱۶ لایه در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

با توجه به ماهیت آنالیز و موج فشاری بسیار قوی حاصل از انفجار، تعریف رفتار صحیح اجزا در قالب متریال مدل مناسب بسیار اهمیت دارد. برای دو ورق فلزی از مدل الاستیک و پلاستیک جانسون کوک که برای تغییر شکل های سرعت بالا بسیار مناسب می باشد، استفاده شده است. همچنین از معیار آسیب به منظور پیش بینی تخریب در طی فرآیند انفجار برای قطعات فلزی استفاده شده است. برای ورق بامبو که به صورت ۱۶ لایه با زوایای قرارگیری متفاوت برای الیاف در نظر گرفته شده، از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب بهره برده شده تا بتوان آسیب بوجود آمده را در بخش نتایج مشاهده نمود.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا به صورت تماس چسبنده و یا کوهسیو با تعریف مدل سختی و رفتار آسیب بین لایه، تعریف شده است. در اثر بار فشاری و لحظه ای انفجار، جداشدگی بین لایه رخ خواهد داد. پروسه انفجار در هوا با روش کانوپ و با تعریف مقدار و فاصله ماده منفجره از سطح ورق رویی، ایجاد می گردد. شروط مرزی مناسب با توجه به تقارنی بودن مساله به قطعات اعمال دشه است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش، کرنش، آسیب، تخریب و… قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo