تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(سیلیکا شیشه-آلمینیوم-الیاف کربن) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(سیلیکا شیشه-آلمینیوم-الیاف کربن) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(سیلیکا شیشه-آلمینیوم-الیاف کربن) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل پارت سیلیکا شیشه به صورت سه بعدی، لایه میانی آلمینیومی به صورت سالید و سه بعدی، و در نهایت ماده کامپوزیتی الیاف کربن به صورت شل ۱۶ لایه می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای ماده آلمینیوم از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. طی تحلیل و در اثر فشار بالای ناشی از ماده منفجره، آلمینیوم دچار خرابی یا تحلیل رفتگی شده، لذا برای آن از مدل آسیب جانسون کوک به همراه تکامل منظور شده است. برای ماده سی اف آر پی از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است. برای ماده سیلیکا شییشه که از جمله مواد ترد می باشد، از خاصیت مدول برشی به همراه مدل آسیب مواد ترد بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند  استفاده شده است. تماس بین لایه ها به صورت تماس ایده آل و همچنین منظور در نظر گرفتن سایر تماس ها، از یک تماس کلی استفاده شده است. پروسه انفجار با استفاده از روش کانوپ یا انفجار در هوا تعیین و مقدار و مکان ماده منفجره نیز به آن اختصاص داده شده است. با توجه به تقارنی بودن مساله، شرایط مرزی تقارنی به سطوح قطعه اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج با دقت بیشتر تاثیر دارد.

پس از پایان تحلیل، تمامی خروجی از قبیل تخریب، آسیب لایه ها، حذف المان ها، تنش، کرنش و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo