تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی سازه مرکب(شیشه اپوکسی-سرامیک-پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی سازه مرکب(شیشه اپوکسی-سرامیک-پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی سازه مرکب(شیشه اپوکسی-سرامیک-پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. لایه رویی از کامپوزیت شیشه اپوکسی ۱۶ لایه به صورت شل و سه بعدی طراحی شده است. لایه میانی که ضخیم تر بوده از سرامیک به صورت سالید و سه بعدی ایجاد شده است. لایه آخر نیز از ماده ترموپلاستیک پلی اورتان به صورت سالید و سه بعدی با ضخامت بیشتر نسبت به سایر پارت ها طراحی شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله یک چهارم هندسه تعریف شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ماده کامپوزیتی  شیشه اپوکسی از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین و تکامل آسیب مربوط به آن استفاده شده است. به منظور مدلسازی سرامیک از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک دراکر پراگر به همراه معادلات حالات سرعت موج صورت و آسیب داکتیل بهره برده شده است. ماده پلی اورتان نیز به صورت الاستیک به همراه خاصیت پلاستیک ایزوتروپیک و مدل آسیب داکتیل بر اساس مقاله رفرنس مدل شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تعامل بین سطوح هر سه پارت به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. در این مساله از روش انفجار در هوا و یا CONWEP با تعریف مکان و مقدار ماده منفجره استفاده شده است. با توجه به تقارنی بوده مساله، شرایط مرزی تقارنی به تمامی اجزا اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب، تخریب،.. قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo