تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار روی تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی دوبل به روش اویلری لاگرانژی در آباکوس

شبیه سازی انفجار روی تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی دوبل به روش اویلری لاگرانژی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی دوبل به روش اویلری لاگرانژی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تیر بتنی فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی، تیر های فولادی به صورت سالید و سه بعدی،میلگرد و خاموت ها به صورت سیمی و سه بعدی، ماده منفجره به صورت یک کره سالید و در نهایت فضای اویلری به صورت سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

ماده تی ان تی با استفاده از معادله JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، مدل شده است. برای میلگرد و خاموت ها از فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در تیر های فولادی نیز از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک و آسیب جانسون کوک بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن یک استپ Explicit زمانمند تعریف شده است. میلگرد و خاموت ها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. تماس بین اجزا نیر به دلیل پیچیدگی نوع تماس، به صورت یک تماس کلی با خواص پیش فرض در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی مناسب نیز به تیر و فضای اویلری اختصاص داده شده است. در این مساله برای تعیین مقدار ماده منفجره و مکان آن می توان از روش کسر حجمی و یا ماده یکنواخت استفاده نمود. استفاده از مش بندی مناسب مخصوصا برای پارت اویلری از اهمیت خاصی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز تمام خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب،موج انفجار، کسر حجمی ماده منفجره و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo