تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در نزدیکی یه ستون مرکب(چوب-بتن تقویت شده-CFRP) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در نزدیکی یه ستون مرکب(چوب-بتن تقویت شده-CFRP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی یه ستون مرکب(چوب-بتن تقویت شده-CFRP) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هسته چوبی به صورت سه بعدی، بتن به صورت سه بعدی و سالید، میلگرد و خاموت ها به صورت سیمی و سه بعدی و در نهایت کاور کامپوزیتی به صورت شل می باشد. در شکل های زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

هسته چوبی با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه ضرایب Hill تعریف شده است. هسته چوبی در این آنالیز در تماس با سایر اجزا دچار تغییر شکل شدید می گردد. برای بتن از خاصیت الاستیک به همراه مدل بتن آسیب دیده با تعریف رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه به همراه پارامترهای آسیب، تعریف شده است. در آنالیز دوم به منظور حذف المان های بتن از مدل آسیب کرنشی نیز بهره برده شده است. برای میلگردها از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب و در نهایت برای ماده CFRP از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مدل تماس کلی استفاده شده است. تماس داخلی اجزا به صورت تماس ایده آل و میلگردها نیز به صورت مدفون شده لحاظ شده اند. پروسه انفجار با استفاده از روش کانوپ با تعریف مقدار و مکان ماده منفجره صورت پذیرفته است. شرایط مرزی مناسب به همراه مش بندی صحیح به تمامی اجزا اختصاص داده شده است.

پس از اتمام دو آنالیز انفجار، تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، حذف المان های بتن، تغییر شکل چوب،تخریب لایه کامپوزیتی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیزها نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo