تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در نزدیکی محافظ شیشه ای در آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی انفجار در نزدیکی محافظ شیشه ای در آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در نزدیکی محافظ شیشه ای در آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل هندسه شیشه محافظ می باشد که محل انفجار همانطور که در شکل زیر نمایش داده شده، در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد. هدف بررسی اثر انفجار نزدیک روی این لایه محافظ صورت می باشد.

برای تعریف رفتار شیشه به صورت ماده ترد متریال مدلهای زیادی در آباکوس ارائه شده است. استفاده از مدلی مانند مدل جانسون هلمکوئیست برای در نظر گرفتن رفتار دینامیکی مواد ترد بسیار مناسب می باشد. این در مدل در آباکوس قابل دسترس نبوده، لذا از طریق کد نویسی در فایل متنی می توان آن را به کار برد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. خروجی های مورد نیاز در قالب فیلد و هیستوری اوتپوت نیز درخواست داده شده اند. تعریف ماده و رفتار انفجار در آباکوس به چهار صورت قابل انجام می باشد که در این تحلیل از روش کانوپ و یا انفجار در هوا استفاده شده است. در این روش نیاز به تعریف مکان ماده منفجره و مقدار آن می باشد. شرط مرزی مناسب نیز با توجه به هندسه، به پارت شیشه نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، ترک خوردگی و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo