تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار به روش اویلری داخل سازه چند طبقه بتنی فوق توانمند تقویت شده در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش اویلری داخل سازه چند طبقه بتنی فوق توانمند تقویت شده در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش اویلری داخل سازه چند طبقه بتنی فوق توانمند تقویت شده در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. سازه چند طبقه بتنی شامل ستونها و دال ها به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. میلگرد و خاموت ها نیز به صورت سیمی و ماده منفجره نیز در فضای پیرامون اویلری طراحی شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه مونتاژ اجزا را مشاهده نمائید.

امروزه با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، طراحی ساختمانها در مقابل بارهای ضربه ای ناشی از انفجار، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. گام نخست در نیل به این هدف، شناسایی ماهیت انفجار و بارهای ناشی از آن است انفجار به صورت ازاد شدن ناگهانی و سریع حجم بسیار زیادی از انرژی است که تولید نور، گرما، صدا و موج ضربه ای می نماید این موج شامل هوای بسیار متراکمی است که به صورت شعاعی و کروی با سرعتی در حدود سرعت صوت از منبع انفجار به سمت خارج حرکت می کند نحوه اعمال این بار هولناک بر سازه مهم ترین بخش روند طراحی سازه در مقابل انفجار می باشد.امروزه با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، طراحی ساختمانها در مقابل بارهای ضربه ای ناشی از انفجار، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است. گام نخست در نیل به این هدف، شناسایی ماهیت انفجار و بارهای ناشی از آن است انفجار به صورت ازاد شدن ناگهانی و سریع حجم بسیار زیادی از انرژی است که تولید نور، گرما، صدا و موج ضربه ای می نماید این موج شامل هوای بسیار متراکمی است که به صورت شعاعی و کروی با سرعتی در حدود سرعت صوت از منبع انفجار به سمت خارج حرکت می کند نحوه اعمال این بار هولناک بر سازه مهم ترین بخش روند طراحی سازه در مقابل انفجار می باشد

برای میلگرد و خاموت ها از متریال فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. ماده منفجره با استفاده از معادله یا متریال مدل JWL با تعریف رفتار و داده های مورد نیاز ایجاد شده است.این متریال مدل قابلیت تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست. آباکوس برای مدلسازی بتن فوق توانمند متریال مدل های متنوعی را ارائه می دهد که در این مثال با توجه به ماهیت انفجار از رفتار جانسون هلمکوئیست با تعریف رفتار صحیح بر اساس مقاله رفرنس، استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک اکسپلیسیت استفاده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شراط مرزی و اولیه مناسب به تمامی اجزا نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب،تخریب،گسترش موج انفجار و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo