تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار اویلری در مقیاس اتمی و بزرگ در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار اویلری در مقیاس اتمی و بزرگ در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار اویلری در مقیاس اتمی و بزرگ در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت های هوا،خاک،ماده منفجره و دیواره بتنی با ضخامت و ابعاد بزرگ می باشد. دیواره بتنی با ضخامت زیاد به منظور بررسی قدرت انفجار بمب در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بمب اتم و بمب‌های هسته‌ای، سلاح‌های کشتار جمعی بسیار قدرت‌مندی هستند. منبع انرژی انفجاری این بمب‌ها ناشی از واکنش‌های هسته‌ای است. دانشمندان برای نخستین بار در طی جنگ جهانی دوم تکنولوژی سلاح‌های هسته‌ای را گسترش دادند. از بمب اتم تنها دوبار در جنگ جهانی دوم و هر بار توسط آمریکا علیه کشور ژاپن استفاده شد. اما، خسارت‌های جبران‌ناپذیر آن پس از سال‌ها هنوز جبران نشده است. در فرآیند شیمیایی و فیزیکی انفجار هسته ای ابتدا هسته ها تا دمای بالا تحریک و سپس هسته اتم متلاشی و انرژی زیادی آزاد می گردد.

در مثال های مکانیکی انفجار برای مدلسازی، از معادله JWL که توانایی تبدیل انرژی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، استفاده می شود. در این مثال از حالت معادل و از متریال مدل یاد شده برای بمب استفاده شده است. برای هوا از معادله گاز ایده آل، برای خاک از مدل موهر-کولمب بهره برده شده است. دیوار بتنی نیز که نماینده یک سازه یا ساختمان می باشد، با استفاده از متریال جی اچ ۲ ایجاد شده است.

تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و از یک تماس کلی نیز برای در نظر گرفتن بر هم کنش ها استفاده شده است. شرایط مرزی مناسب به تمامی اجزا اعمال و نحوه متریال دهی به پارت اویلری نیز به صورت متریال یکنواخت می باشد. استفاده از مش بندی مناسب تاثیر زیادی در نحوه انتشار موج دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش،انتشار موج تا فواصل دور، موج تخریبی بسیار بزرگ، سرعت بالای موج انفجار، ایجاد گودال بزرگ و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۸۱۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo