تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی آتش سوزی روی یک سازه بتنی-فولادی تحت خمش در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی آتش سوزی روی یک سازه بتنی-فولادی تحت خمش در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی آتش سوزی روی یک سازه بتنی-فولادی تحت خمش در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. دال بتنی به صورت سه بعدی و تو پر، میلگردهای موجود در دال به صورت سیمی و سه بعدی، و تیر فولادی نیز به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده است. از یک جسم صلب نیز به منظور اعمال بار خمشی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

آتش‌ سوزی باعث ترک‌خوردگی و خرد شدن سطح بتن، تجزیه شیمیایی و در نهایت سبب ریزش سازه می‌شود. این عوامل می‌تواند مشخصات بتن سازه، مثل مقاومت و دوام را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. همچنین می‌تواند رفتار سازه را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این مطالب می‌توان برآورد نمود که آتش‌سوزی نیز می‌تواند خرابی‌های جبران ناپذیری را به سازه تحمیل کند. با سنجش رفتار سازه در برابر آتش و لحاظ نمودن آن در طراحی سازه به نوعی می‌توان از خطرات و آسیب‌های گسترده تا حدودی کاست و یا سرعت تخریب را کاهش داد. سازه‌ها گاهی بعد از وقوع آتش‌سوزی،می‌توانند تعمیر شوند و یا در موارد شدید،تخریب و از نو ساخته می‌شوند. آتش سوزی در سازه های فولادی نیز باعث کاهش شدید مقاومت تسلیم آنها می گردد.

در این آنالیز، در ابتدا فرآیند آتش سوزی روی سازه اعمال و نتایج دمایی مورد تحلیل قرار گرفته است. با اعمال بار آتش طی مدت زمان مشخص، سطح بالایی بتن دچار تغییر دمای شدیدی می شود و به دلیل وجود رسانش در سازه، این اختلاف دما سبب انتقال آن به سایر قسمت ها می گردد، سپس تحلیل استاتیکی و خمش صورت گرفته و تغییرات دما به عنوان وضعیت اولیه سازه وارد مساله می گردد.

در انتهای آنالیز، تمامی نتایج برای هر دو تحلیل از قبیل تغییر دما، اختلاف دمای نقاط، کرنش،تنش،جابه جایی و… قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیزها نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۸۱۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation Weapon and trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on human skull

In this tutorial, the Simulation Weapon and Trauma in the Bronze Age-Arrow head impact on ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo