تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی آتش سوزی در یک قاب فولادی تحت بار مکانیکی(تحلیل دما-تنش) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی آتش سوزی در یک قاب فولادی تحت بار مکانیکی(تحلیل دما-تنش) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی آتش سوزی در یک قاب فولادی تحت بار مکانیکی(تحلیل دما-تنش) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل دو ستون قوطی شکل و یک تیر در وسط دهانه می باشد که همگی هندسه ها به صورت سه بعدی طراحی شده اند. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

حساسیت فولاد به دما یکی از ضعف‌های سازه‌های فولادی است. از آنجائیکه خواص مکانیکی فولاد در دماهای بالا به طور چشمگیر تضعیف می‌شود، ظرفیت باربری سازه‌های فولادی در آتش سوزی شدیدا کاهش می‌یابد. این نکته لزوم بررسی رفتار سازه تحت آتش را به خوبی نمایان می‌سازد. در ارزیابی مقاومت عملکرد اعضای فولادی در معرض حریق، یکی از عوامل مهم مورد نظر تأثیر حرارت برمصالح است به خصوص در مصالح فولادی که مقاومت تسلیم، شکل پذیری عضو و خواص الاستیک آن از قبیل مدول الاستیته، مدول پواسون و حد تناسب تنش، شدیداً تحت تأثیر افزایش دما قرار می‌گیرد. بنابراین برای تعیین دقیق مقاومت سازه در برابر حریق باید این خصوصیات مورد استفاده قرار گیرد.

در این تحلیل برای فولاد از خواص مکانیکی و حرارتی وابسته به دما استفاده شده است. ابتدا شبیه سازی مربوط به آتش سوزی روی سازه فولادی اعمال و سپس در یک تحلیل استاتیکی بار مکانیکی به همراه بار آتش به صورت پیش فرض، روی سازه اعمال شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس جوشی لحاظ و نوع بارگذاری آتش نیز به صورت انتقال حرارت جابه جایی و تابشی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی و مش مناسب نیز در هر دو آنالیز به مجموعه قاب نسبت داده شده است.

پس از اتمام هر دو آنالیز، تمامی خروجی ها از قبیل دمای گرهی، تنش،کرنش،جابه جایی و … قابل دسترس می باشد.در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۷۱۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo