تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی و محاسبه ظرفیت باربری اتصال دهنده برشی L شکل در اتصال تیر فلزی به بتن در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی و محاسبه ظرفیت باربری اتصال دهنده برشی L شکل در اتصال تیر فلزی به بتن در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی و محاسبه ظرفیت باربری اتصال دهنده برشی L شکل در اتصال تیر فلزی به بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. در این تحلیل بتن، تیر فولادی و اتصال دهنده L شکل به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. اتصال دهنده به تیر فلزی جوش شده و در میان بتن بکار می رود. میلگردها نیز به صورت پارت وایر سه بعدی در نظر گرفته شده اند. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

بتن با استفاده از مدل Concrete damage plasticity  و مجموعه تیر،اتصال L شکل و میلگردها به صورت الاستیک پلاستیک تعریف شده اند. در این تحلیل از یک استپ استاتیکی به منظور دریافت میزان تغییرات نیروی تکیه گاهی در مقابل جابه جایی استفاده شده است. تماس بین تمامی سطوح به صورت سطح به سطح با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است. سطح پایین پارت بتن به یک نقطه کوپل شده و از آن برای اعمال جابه جایی در راستای عمودی استفاده شده است.

با توجه به تقارن فقط نیمی از هندسه مدل شده لذا شرایط مرزی تقارنی به صفحات تقارن اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز تاثیر زیادی در دقت نتایج دارد. پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی های گرافیکی را مشاهده نمود. در انتها نیز نمودار نیرو جابه جایی برای دریافت ماکزیمم ظرفیت تحمل بار ترسیم شده است. در شکل های زیر تعدادی از نایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo