تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله فولادی تقویت شده با ورق CFRP چند لایه در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله فولادی تقویت شده با ورق CFRP چند لایه در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله فولادی تقویت شده با ورق CFRP چند لایه در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و برای لوله فولادی و کامپوزیت از دو پارت شل و برای مدلسازی تکیه گاه ها و جک هیدرولیک از یک پارت صلب به صورت شل استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری پارت ها در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

لوله فولادی به صورت ماده الاستیک پلاستیک مدل شده است. ماده کامپوزیت از نوع CFRP بوده که برای تعریف رفتار الاستیک آن از ثوابت مهندسی و برای تعریف آسیب آن از معیار هاشین استفاده شده است. کامپوزیت به صورت سه لایه با زوایای مختلف نسبت به سطح  لوله و لبه آن در نظر گرفته شده است.در این تحلیل به دلیل اعمال جابه جایی زیاد به جسم صلب، تغییر شکل زیادی در لوله فولادی و کامپوزیتی ایجاد می شود لذا برای اجتناب از عدم همگرایی از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی برای سرعت دهی به آنالیز استفاده شده است.تماس بین اجزا صلب با لوله و کامپوزیت به صورت سطح به سطح و همچنین برای در نظر گرفتن سایر تعاملات یک تماس کلی نیز در نظر گرفته شده است. تماس بین لوله فولادی و لوله کامپوزیتی به صورت تماس ایده آل بدون عیب منظور شده است ، البته می توان بین آنها چسب تعریف نمود و یا اینکه خواص چسب را به آن اعمال نمود. شرط مرزی برای جسم های تکیه گاهی به صورت کاملا گیر دار و برای جسم صلب رویی به صورت حرکت با دامنه آرام در استپ اول در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز برای تمامی پارت از اهمیت خاصی برای دریافت نتایج صحیح برخوردار است.

با اتمام آنالیز و با حرکت جسم صلب،لوله فولادی و کامپوزتی هر دو تغییر شکل و خمش زیادی را تجربه می کنند. تنش،کرنش،آسیب و سایر پارامترها برای هر دو جسم قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo