تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی مخزن هوایی حاوی آب تحت بار زلزله در آباکوس

شبیه سازی مخزن هوایی حاوی آب تحت بار زلزله در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی یک مخزن هوایی که تا نیمه از آب پر شده است تحت بار زلزله در نر م افزار آباکوس پرداخته ایم. مخزن به صورت شل و با ماده فولاد مدل گردیده شده است. پایه های فلزی مخزن نیز با استفاده از المان های تیر و با ماده فولاد و برای آب نیز از مدلسازی به روش اویلری استفاده شده است. برای تحلیل این مسئله با توجه به وجود پارت اویلری از رویه Explicit استفاده شده که زمان حل مساله و اعمال شتاب ۱٫۵۵ ثانیه بوده است. در این مدت آب درون مخزن شروع به جرکت نموده و به جداره مخزن برخورد کرده و باعث ایجاد تنش در آن می شود. در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی به همراه فایل های نرم افزاری ۳۵۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

۴ دیدگاه

  1. با سلام من پروژه مخزن هوایی آب رو ازتون خریداری کردم، میشه فایل آماده شده پروژه رو واسم بفرستین به ایمیل ؟؟؟ چون طبق فیلم که میرم جلو ران نمیشه.

    • سلام
      ویدئو مشکلی نداره و احتمالا چیزی رو جا انداختید از مساله. البته فایل های آباکوس در پوشه ای که تهیه کردید هستش و میتونید از اونها ران بگیرید.
      با تشکر

  2. با سلام .

    احتراما بنده فایل آموزشی مخزن رو از سایت شما خریداری کردم و مدل رو چند بار به طور دقیق مطابق ویدیو ساختم و چیزی رو جا ننداختم ولی تغییر شکل های آب به صورت غیر واقعی درمیاد و از جداره مخزن میزنه بیرون.امکانش هست راهنمایی کنید که مشکل از کجا می تونه باشه؟

    • سلام
      روز به خیر
      دوتا دلیل میتونه داشته باشه یکی اینکه اگر مخزن رو شل مدل کردید چک کنید که ضخامت اون رو به بیرون باشه و با سیال تداخل نداشته باشه و دوم اینکه برای سیال از مش ریز استفاده کنید
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo