تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب(CFRP+TPU+AL) و بررسی تخریب در آباکوس

شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب(CFRP+TPU+AL) و بررسی تخریب در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل مرکب(CFRP+TPU+AL) و بررسی تخریب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و صفحه کامپوزیتی الیاف کربن به صورت هشت لایه و شل مدل شده است. لایه میانی پلی اورتان یا Thermoplastic polyurethane به صورت سالید طراحی شده است.لایه نازک آلومینیومی نیز به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده است. برای پرتاب شونده نیز یک جسم صلب به صورت شل ایجاد شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله، فقط یک چهارم اجزا مدل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گرفتن اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

آلمینیوم با استفاده از خاصیت الاستیک و مدل پلاستیسیته جانسون کوک که مناسب برای تغییر شکل های سریع و مناسب می باشد، مدل شده است. به منظور در نظر گرفتن آسیب لایه آلمینیومی از معیار آسیب جانسون کوک استفاده شده است. برای CFRP ماده به صورت الاستیک به همراه معیار آسیب هاشین به منظور در نظر گرفتن آسیب فایبر و ماتریس در طی برخورد، بهره برده شده است.  برای ماده پلی اورتان از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک و به منظور در نظر گرفتن آسیب، از معیار آسیب داکتیل استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ دینامیکی زمانمند استفاده شده است. تماس بین اجزای تغییر شکل پذیر به صورت تماس ایده آل لحاظ شده و تماس بین جسم صلب نیز با دیگر اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است.  شرط مرزی تقارنی به سطوح تقارنی اعمال و شرط مرزی گیردار نیز به لبه های بیرونی مدل اختصاص داده شده است. شرط سرعت اولیه نیز به جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیز زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش، آسیب الیاف کربن،آسیب پلی اوره،آسیب آلمینیوم، تغییر شکل و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo