تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد جسم صلب به پنل بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی می باشد که پارت بتن الیافی فوق توانمند به صورت سالید و تغییر شکلپذیر ترسیم شده است. میلگردهای مدفون شده در بتن نیز به صورت پارت وایر سه بعدی و همچنین جسم ضربه زننده نیز به صورت یک پارت صلب و شل طراحی شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن ماده به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است. رفتار پلاستیک بتن الیافی با استفاده از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده یا Concrete Damaged Plasticity تعریف شده که این نوع سخت شوندگی اطلاعات مربوط به کشش و فشار را جداگانه دریافت می نماید. برای پیش بینی آسیب های کششی و فشاری نیز پارامترهای مربوط به آسیب کششی و فشاری در همین بخش وارد شده است. برای میلگردها نیز ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است. با توجه به ماهیت فرآیند برخورد، تحلیل به صورت dynamic Explicit تعیین شده است. تماس بین جسم صلب با سطح بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اعمال شده است. میلگردها نیز در پارت بتن به صورت مدفون شده لحاظ شده اند. شرط مرزی برای گوشه های پنل بتنی به صورت گیردار و شرط سرعت اولیه نیز برای جسم صلب در نظر گرفته شده است. برای مش بندی قطعه نیز از چند پارتیشن به منظور ایجاد مش ریزتر در نواحی تماس بهره برده شده است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان خروجی های مساله در اثر برخورد جسم صلب به پنل بتنی فوق توانمند الیافی را مشاهده نمود. بتن الیافی تحت اثر ضربه دچار آسیب کششی و فشاری شده که این امر حاکی از کاهش سختی پنل می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo