تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش SPH روی یک پنل مرکب( آلمینیوم- فوم آلمینیوم) و بررسی تخریب در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش SPH روی یک پنل مرکب( آلمینیوم- فوم آلمینیوم) و بررسی تخریب در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش SPH روی یک پنل مرکب( آلمینیوم- فوم آلمینیوم) و بررسی تخریب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. پارت ماده منفجره و یا TNT به صورت یک کره توپر و سالید در نظر گرفته شده است. ورق های آلمینیومی رویی و زیرین نیز به صورت سالید و تغییر شکلپذیر ایجاد شده اند. هسته فوم آلمینیومی که ضخیم تر از ورق های آلمینیومی می باشد، به صورت سالید و تغییر شکلپذیر در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی و تعیین رفتار ماده منفجره، از معادله JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، استفاده شده است. برای مدلسازی رفتار ورق های آلمینیومی از مدل الاستیک به همراه مدل سختی جانسون-کوک بهره برده شده است. به منظور پیش بینی تخریب نیز از مدل آسیب جانسون-کوک که مناسب تغییر شکل های سریع می باشد، استفاده شده است. فوم آلمینیومی نیز به صورت الاستیک و پلاستیک با تعریف رفتار سختی به صورت مدل  Crushable Foam ایجاد شده است. با توجه به میزان بار وارده و ایجاد تخریب در سازه، از مدل مناسب آسیب نیز برای فوم فلزی استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است.تماس بین ورق های آلمینیومی و فوم فلزی به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب لحاظ شده است. از یک تماس کلی نیز به منظور در نظر گرفتن بر هم کنش ماده منجره با سایر اجزا استفاده شده است. شرط مرزی گیردار به طرفین پنل به منظور مقید نمودن آن، اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب در ورق های آلمینیومی، آسیب در هسته فوم فلزی، پخش شدن ماده منفجره، و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo