تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ستون بتنی فوق توانمند الیافی با مقطع دایره ای شکل تقویت شده با میلگرد تحت بار فشاری محوری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی ستون بتنی فوق توانمند الیافی با مقطع دایره ای شکل تقویت شده با میلگرد تحت بار فشاری محوری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی ستون بتنی فوق توانمند الیافی با مقطع دایره ای شکل تقویت شده با میلگرد تحت بار فشاری محوری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی به صورت تغییر شکلپذیر و سالید با مقطع دایروی ایجاد شده است. میلگردهای طولی و خاموت ها نیز به صورت المان وایر یا المان سیمی سه بعدی طراحی شده اند. از دو صفحه صلب شل نیز به منظور جسم تکیه گاه و جسم وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردهای فلزی، ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است. در این آنالیز برای میلگردها از المان بیم با مقطع دایره ای استفاده شده است. برای بتن نیز با توجه به نوع بتن که بتن توانمند الیافی یا همان Ultra High Performance Fiber Reinforced Concrete می باشد، استفاده شده است. در این آنالیز از معیار پلاستیسیته بتن آسیب دیده یا همان متریال مدل Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. در این مدل رفتار کششی و فشاری بتن توانمند الیافی به صورت جداگانه دریافت می شود. داده های مورد نیاز برای این متریال مدل از یک مقاله مرجع استخراج شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن یک استپ جنرال استاتیک با تغییراتی در مدل همگرایی انتخاب شده است. تماس بین اجزا در قالب یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است. میلگردهای فولادی نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی برای صفحه صلب پایینی به صورت گیردار و برای سطح بالایی به منظور ایجاد بار فشاری در ستون به صورت جابه جایی محوری تعیین شده است. در این آنالیز استفاده از مش بندی مناسب در حصول نتایج دقیق تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل، تنش، کرنش.. در میلگردها و در بتن را مشاهده نمود. نمودار نیرو-تغییر مکان دیگر خروجی این آنالیز بوده که بر اساس آن می توان حداکثر ظرفیت باربری یا ظرفیت نیرویی ستون و ناحیه کاهش سختی را مشخص نمود.در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo