تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ستون بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه تحت بار محوری،تقویت شده با CFRP در آباکوس

شبیه سازی ستون بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه تحت بار محوری،تقویت شده با CFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی ستون بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه تحت بار محوری،تقویت شده با CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی به صورت سه بعدی و سالید و صفحات کامپوزیتی نیز به صورت شل سه بعدی طراحی شده اند. تحلیل در حالت کلی به این صورت می باشد که در ابتدا ستون بتنی به تنهایی تحت بار فشاری یا محوری قرار می گیرد. سپس نتایج مربوط به این آنالیز از قبیل تنش و آسیب های پدید آمده با ایجاد تنظیماتی در استپ، برای آنالیز بعدی ثبت و ذخیره می گردد. در آنالیز دوم به منظور تقویت ستون آسیب دیده، از کامپوزیت CFRP برای پوشاندن آن استفاده می شود. این امر باعث تقویت ناحیه آسیب دیده و افزایش ظرفیت باربری ستون می شود. با فراخوانی نتایج آنالیز اول به عنوان وضعیت اولیه ستون، می توان آنالیز دوم را آغاز نمود. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در آنالیز اول از دو استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. در استپ اول بار محوری اعمال و در استپ دوم این بار غیر فعال می گردد. شرط مرزی برای کف ستون نیز به صورت گیردار لحاظ شده است. برای ستون متریال بتن با استفاده از مدل Concrete Damaged Plasticity به همراه آسیب های کششی و فشاری مورد استفاده قرار داده شده است. برای کامپوزیت CFRP نیر در آنالیز دوم از مدل ماده الاستیک با ثوابت مهندسی و همچنین معیار آسیب هاشین استفاده شده است. با اتمام آنالیز اول و تکمیل شدن هر دو استپ می توان نتایج مربوط به این آنالیز را مشاهده نمود. نواحی آسیب دیده و نقاط با ماکزیمم تنش قابل دسترس می باشند. به منظور تقویت این ستون در شرایط کاری به همراه تنش پسماند از آنالیز اولیه، نیاز است که این نتایج به آنالیز ثانویه ایمپورت گردد. در آنالیز ثانویه با افزودن کامپوزیت به ستون و اعمال بار بیشتر می توان نتایج مطلوبی بدست آورد. در آنالیز دوم از همان ابتدا ستون دارای تنش پسماند و همچنین آسیب می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش، کرنش، آسیب بتن و کامپوزیت، تغییر شکل و … را در هر دو آنالیز مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo