تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تیر مرکب فلزی بتنی تحت خمش سه نقطه ای در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تیر مرکب فلزی بتنی تحت خمش سه نقطه ای در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی تیر مرکب فلزی بتنی تحت خمش سه نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل دال بتنی،ورق موجدار فلزی و تیر فلزی زیرین به همراه اجسام صلب می باشد. در شکل های زیر می توانید نحوه قرار گرفتن اجزا را مشاهده نمائید.

همان طور که در شکل بالا مشخص است در نقاطی از ورق فولادی موجدار که در تماس با تیر فلزی هستند از المان بیم برای متصل کردن دو جسم استفاده شده است.بتن با استفاده از مدل Concrete Damage Plasticity و فولاد با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک مدل شده اند. تحلیل در هر دو حالت استاتیک و دینامیک قابل تحلیل می باشد اما به دلیل وجود عدم همگرایی در حالت استاتیکی و طولانی شدن زمان حل از روش دینامیکی با بازه زمانی آرام استفاده شده است. برای ایجاد تماس بین اجزای صلب با سایر پارت ها از تماس سطح به سطح و همچنین یک تماس کلی برای سایر اجزا استفاده شده است. تماس بین ورق موجدار و بتن به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. نقاط اتصال بین تیر و ورق موجدار به صورت المان بیم در نظر گرفته شده است تا در طول تحلیل این دو پارت از یکدیگر جدا نشوند.

شرایط مرزی برای اجسام صلب تکیه گاه به صورت فیکس و برای جسم صلب محرک به صورت جابه جایی با دامنه آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش مناسب و یکسان در این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان آسیب های کششی و فشاری، نقاط بحرانی تنش در محل اتصال تیر به ورق موجدار ، جابه جایی و میزان کرنش را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo