تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر فولادی قوطی شکل دو پوسته ای پر شده با بتن در آباکوس

شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر فولادی قوطی شکل دو پوسته ای پر شده با بتن در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر فولادی قوطی شکل دو پوسته ای پر شده با بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. پوسته قوطی شکل فولادی بیرونی و داخلی به صورت پارت شل سه بعدی ترسیم شده اند. مقطع بتنی داخلی یا هسته بتنی نیز به صورت پارت سالید سه بعدی ایجاد و از سه پارت صلب نیز به عنوان اجسام تکیه گاهی و جسم وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای فولاد متریال به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل و تکامل آن استفاده شده است. این مدل برای فولاد می تواند آسیب ناشی از خمش در مقطع بحرانی را به خوبی پیش بینی نماید. برای بتن نیز می توان از متریال مدل های مرسوم در آباکوس استفاده نمود،اما باید دقت داشت که این مدل ها قابلیت پیش بینی جدایش المان ها را نداشته و زمان تحلیل آنها بسیار طولانی می باشد، لذا در این مساله از مدل هلمکوئیست که بسیار مناسب برای تحلیل ها دینامیکی از جمله برخورد می باشد،استفاده شده است. این مدل می تواند در تحلیل های شبه استاتیک نیز عملکرد مناسبی را داشته باشد. این متریال مدل از طریق کد نویسی در فایل ورودی و یا از طریق وی یومت قابل دسترس می باشد.

در این تحلیل از یک استپ دینامیکی استفاده شده است. تماس بین قوطی های فلزی و بتن به صورت سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. خواص تماسی شامل ضریب اصطکاک، آستانه تنش برشی و لغزش الاستیک می باشد. تماس بین سایر اجزا به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است.شرط مرزی برای دو جسم صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای جسم وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی لحاظ شده است. استفاده از مش بندی مناسب تاثیر زیادی در صحت نتایج و نحوه شکست بتن و آسیب فولاد دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان خمش در تمامی اجزا و همچنین آسیب های پدید آمده در آنها را مشاهده و نمودار نیرو-تغییر مکان را نیز ترسیم نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo