تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر آلمینیومی-بتنی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر آلمینیومی-بتنی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش سه نقطه ای تیر آلمینیومی-بتنی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل چهار پارت می باشد. تیر به صورت سه بعدی و شل، پیچ ها به صورت سه بعدی و سالید، بتن به سه صورت سه بعدی و سالید و اجسام صلب نیز به صورت شل طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

تیر آلمینیومی با استفاده از متریال آلمینیوم با خاصیت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است. پیچ های متصل به تیر آلومینیومی با استفاده از متریال فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک و در نهایت قطعه بتنی نیز با استفاده از متریال مدل آسیب بتن یا همان مدل CDP تعریف شده اند. این متریال مدلها می توانند در تست خمش میزان کرنش پلاستیک و همچنین آسیب های کششی و فشاری بتن را نمایش دهند. تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی صورت گرفته است. در تحلیل استاتیکی با توجه به بروز عدم همگرایی ها به دلیل ایجاد آسیب های فشاری و کششی در بتن، نیاز به زمان زیادی برای اتمام فرآیند دارد،لذا در آنالیز دوم از روش دینامیکی یا اکسپلیسیت با زمان مناسب استفاده شده است که این روش موجب کاهش زمان حل و از طرفی کاهش دقت نتایج می شود. تماس بین اجزا صلب با سایر قطعات به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اعمال شده است. پیچ ها نیز در بتن مدفون شده اند.  شرط مرزی برای اجسام صلب پایینی به صورت کاملا گیردار و برای جسم صلب بالایی به صورت جابه جایی با دامنه آرام در هر دو آنالیز در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب برای تمامی پارت ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان آسیب پدید آمده در بتن، تنش، کرنش،جابه جیی و سایر پارامترها را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo