تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به صفحه کامپوزیتی (سرامیک-استیل-آلومینیوم-CFRP) در آباکوس و بررسی پارامتر تخریب

شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به صفحه کامپوزیتی (سرامیک-استیل-آلومینیوم-CFRP) در آباکوس و بررسی پارامتر تخریب

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم برخورد پرتابه صلب به صفحه کامپوزیتی(سرامیک-استیل-آلومینیوم-CFRP) در آباکوس و بررسی پارامتر تخریب پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و صفحه سرامیکی،فولادی،آلومینیومی و صفحات کامپوزیتی به صورت پارت سالید ایجاد شده اند. جسم صلب ضربه زننده نیز به صورت شل سه بعدی ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای ماده فولاد و آلومینیوم از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته و آسیب جانسون کوک، برای کامپوزیت الیاف کربن یا CFRP از مدل الاستیک به همراه معیار آسیب هاشین استفاده شده است. آباکوس برای ماده سرامیک چندین مدل را ارائه می دهد که یکی از بهترین مدل ها برای مواد ترد از قبیل سیلیکون کارباید مدل جانسون هلمکوئیست می باشد که در محیط آباکوس قابل دسترس نمی باشد، لذا می توان از کد وی یومت یا ادیت فای ورودی و ایجاد کد مربوطه در آن به این متریال مدل دست یافت. با توجه به شکل بالا ابتدا صفحه سرامیکی به عنوان سرعت گیر و سپس ورق های فولادی و آلومینیومی و در انتها نیز سه صفحه کامپوزیتی با زاویه های صفر و نود قرار داده شده است تا بتواند عملکرد مناسبی نسبت به ضربه جسم صلب داشته باشد.

تحلیل به صورت دینامیکی صریح بوده و از استپ اکسپلیسیت به منظور در نظر گرفتن تغییر شکل های بزرگ استفاده شده است. تماس بین جسم ضربه زننده و سطح سرامیک به صورت سطح به سطح و همچنین یک تماس کلی نیز برای مجموعه در نظر گرفته شده است.تماس بین لایه های مختلف مانند سرامیک-استیل یا آلومینیوم -کامپوزیت به صورت تماس کامل و بدون عیب منظور شده است.شرایط مرزی برای اطراف مجموعه به صورت گیردار بوده و ضربه زننده نیز دارای سرعت اولیه در راستای عمود بر سطح قطعه می باشد.

مش بندی نیز باید تا حد ممکن در ناحیه تماس ریز باشد تا بتواند نمود خوبی از شکست در لایه های مختلف را نمایش دهد. در طی آنالیز و با اتمام آن به خوبی می توان آسیب های وارده به مجموعه صفحات را با توجه به معیارهای انتخابی مشاهده نمود. در ابتدا جسم پرتاب شونده تا حد زیادی در قطعه نفوذ می کند و پس از اندک زمانی در متوقف شده و در جهت عکس به عقب رانده می شود. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

۲ دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم برای تعریف مدل ماده سرامیک ، حتما نیاز به سابروتین داره ؟ یا میشه فقط با اصلاح کیورد اون رو تعریف کرد؟
    چون تاکنون با سابروتین کارنکردم و میترسم پکیج رو تهیه کنم ولی نتونم ماده تعریف کنم

    • سلام
      وقت به خیر
      در این مورد نیازی به استفاده از سابروتین نیست و البته استفاده از اون هم اگر برای شما ضروری باشه میتونید وقت بذارید و یاد بگیرید و لی با همین مثال و چند مثال مشابه دیگر شما میتونید کار خودتون رو انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo