تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی براده برداری از یک قطعه سرامیکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی براده برداری از یک قطعه سرامیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی براده برداری از یک قطعه سرامیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و  قطعه سرامیکی به صورت سه بعدی و سالید مدل شده است. قطعه ابزار نیز به صورت سه بعدی و سالید ایجاد شده است. به دلیل اثر ابزار بر روی قطعه سرامیکی در ناحیه تماس، نیاز به ایجاد پارتیشن و مش ریزتر در این ناحیه می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ابزار ماده فولاد به صورت الاستیک در نظر گرفته شده است و این پارت در محیط تعامل به صورت صلب تبدیل خواهد شد و خواص آن تاثیری بر آنالیز نخواهد داشت. برای سرامیک یا ماده سیلیکون کارباید متریال مدل های مختلفی موجود می باشد که هر کدوم از آنها قابل بررسی می باشند. در این مثال برای سرامیک از خواص الاستیک به صورت مدول برشی کوپل با معادله حالت شوک خطی، پلاستیسیته دراکر-پراگر به همراه معیار آسیب داکتیل استفاده شده است. ترکیب این روابط می تواند بازخورد مناسبی از آسیب و برش سرامیک در طی فرآیند را نمایش دهد. در این تحلیل از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. با توجه به صلب بودن قطعه ابزار در طی فرآیند، قید صلبیت به ابزار اختصاص داده شده است.. شرط مرزی گیردار به کف مدل و شرط مرزی جابه جایی به همراه دامنه آرام به ابزار اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز در ناحیه تماس برای قطعه بسیار اهمیت دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه براده برداری، جدا شدن براده ها از سطح قطعه کار، تنش،کرنش،آسیب و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo