تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری-لاگرانژی روی یک پنل بتنی سه لایه با هسته فومی در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری-لاگرانژی روی یک پنل بتنی سه لایه با هسته فومی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری-لاگرانژی روی یک پنل بتنی سه لایه با هسته فومی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل دو قطعه بتنی سه بعدی و سالید به همراه یک قطعه فومی در میانه آنها می باشد. در هر دو قطعه بتنی نیز برای تقویت از میلگرد به صورت پارت وایر استفاده شده است. پارت ماده منفجره هم به صورت یه کره سه بعدی و پارت فضای اویلری نیز به صورت سه بعدی طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تعریف ماده منفجره از معادله جو ویلکینز لی که قادر به تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی بر طبق رابطه زیر را داراست،استفاده شده است.

برای تعریف شدن این معادله نیاز به وارد نمودن تمامی ضرایب در نرم افزار می باشد. فوم با استفاده از تعریف الاستیسیته و مدل پلاستیسیته Crashable foam و با وارد نمودن داده های سخت شوندگی تعریف شده است.ماده میلگردها نیز استیل بوده که به صورت ماده الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته و آسیب جانسون کوک مورد استفاده قرار داده شده است. برای بتن نیز از یک نوع متریال خاص در قالب فایل ورودی و کدنویسی استفاده شده است،چون متریال های موجود در آباکوس قادر به پیش بینی تخریب و جدایش المانها به صورت درستی نمی باشند.استپ به صورت اکسپلیسیت بوده و در این ماژول تنظیمات مربوط به خروجی ها نیز اعمال شده است. تماس بین بتن و فوم به صورت تماس ایده آل، تماس بین سایر اجزا به صورت تماس کلی و میلگردها نیز به صورت مدفون شده در قطعات بتنی به کار برده شده اند.شرط مرزی برای لبه های بتن و فوم به صورت گیردار بوده و شرط مرزی مناسب نیز برای محیط اویلری اعمال شده است. برای تعیین متریال اویلری دو روش کسر حجمی و استفاده از متریال یکنواخت وجود دارد که در این مثال از روش اول یعنی استفاده از کسر حجمی بهره برده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نوع خرابی و آسیب بوجود آمده دارد.

هدف از قرار دادن فوم در میانه دو دیواره بتنی، جذب حداکثری انرژی انفجار و ممانعت از تخریب لایه دوم می باشد که در انتها این امر به خوبی قابل مشاهده می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تخریب بتن در لایه اول و پارامترهای آسیب، فشرده شدن حداکثری فوم و جذب انرژی توسط آن و همچنین سایر نتایج را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo