تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی خمش تیر مرکب آلمینیوم-چوب با تعریف اتصالات در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش تیر مرکب آلمینیوم-چوب با تعریف اتصالات در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش تیر مرکب آلمینیوم-چوب با تعریف اتصالات در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل هندسه چوب به صورت سالید و سه بعدی، تیر آلمینیومی به صورت شل و سه بعدی، و درنهایت هندسه اجسام صلب می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

یک تیر مرکب شامل هندسه تیر آلمینیومی به همراه دال چوبی می باشد که در محل تماس با اتصالات به یکدیگر متصل شده اند، که این اتصالات می تواند میخ، پرچ، یا پیچ باشد. در این مثال برای متصل نمودن تیر فلزی به چوب از اتصال بیم استفاده شده است.

برای آلومینیوم از خاصیت الاستیک-پلاستیک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. چوب نیز به صورت الاستیک و پلاستیک با در نظر گرفتن ناحیه کشش و فشار مدل شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و تماس بین اجزا نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی لحاظ شده است. شرایط مرزی و بار مناسب نیز به اجزا صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در دقت نتایج تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز خمش، تمامی خروجی از قبیل معیار تسلیم،آسیب، تنش،کرنش، نمودار نیرو-جابچایی و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این تحلیل نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Numerical simulation on high-low velocity impact response of GLAREs

The numerical simulation on the high-low velocity impact response of GLAREs in Abaqus software has ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo