تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل کامپوزیتی(فولاد-فوم فلزی-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل کامپوزیتی(فولاد-فوم فلزی-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه صلب به پنل کامپوزیتی(فولاد-فوم فلزی-آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پنل شامل سه ورق سالید می باشد. ورق رویی از جنس فولاد، ورق میانی از جنس فوم فلزی یا فوم تیتانیومی و ورق زیرن از جنس آلمینیوم می باشد. پرتابه صلب نیز به صورت شل طراحی شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده برای ورق فولادی به صورت الاستیک تعریف شده که برای آن مدل پلاستیک به صورت سختی جانسون کوک و مدل آسیب نیز با استفاده از معیار جانسون کوک به همراه تکامل آسیب استفاده شده است. فوم تیتانیومی نیز به صورت ماده الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته Crushable foam در حالت ایزوتروپیک به همراه داده های سخت شوندگی در نظر گرفته شده است. ورق آلمینیومی نیز به صورت مدل الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته و آسیب جانسون کوک به همراه تکامل تعیین گردیده شده که این متریال مدل ها می توانند رفتار مناسبی تحت اثر برخورد پرتابه را نمایش دهند. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین جسم صلب با اجزای تغییر شکلپذیر به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. تماس بین فولاد با فوم فلزی و آلمینیوم با فوم فلزی به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی برای اطراف پنل کامپوزیتی به صورت گیردار و برای جسم صلب به صورت شرط سرعت اولیه اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز به خصوص در ناحیه تماس و برخورد،ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایج خروجی مساله از قبیل تنش، کرنش، آسیب فلزات، تخریب،….. را مشاهده نمود. با برخورد پرتابه ورق فولادی دچار آسیب شده و بخشی از آن از بین می رود، فوم تیتانیومی با فشرده شدن مقداری از انرژی پرتابه را تلف و مانع از آسیب جدید رسیدن به ورق آلمینیومی می شود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo