تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار متوالی روی یک پنل کامپوزیتی( سرامیک-فوم آلمینیومی) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار متوالی روی یک پنل کامپوزیتی( سرامیک-فوم آلمینیومی) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار متوالی روی یک پنل کامپوزیتی( سرامیک-فوم آلمینیومی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل دو لایه سرامیک به صورت سالید و یک لایه فوم آلمینیومی ضخیم در میان آنها به صورت سالید می باشد. در این آنالیز فوم آلمینیومی در نقش جاذب انرژی به منظور کاهش آسیب وارد قرار داده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی سرامیک می توان از سه نوع متریال مدل در آباکوس استفاده نمود که دو مورد آنها از طریق کدنویسی قابل دسترس می باشد. برای تعریف متریال سرامیک در محیط CAE نیاز به تعریف رفتار الاستیک به صورت مدول برشی،آسیب داکتیل به همراه تکامل، رفتار پلاستیک دراکر پراگر و همچنین معادلات حالت شوک خطی می باشد. ترکیب این موارد با یکدیگر می تواند پاسخ مناسبی برای سرامیک تحت اثر بار انفجار را فراهم سازد. برای تعریف رفتار فوم فلزی نیز از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک آسیب فوم یا Crushable foam  استفاده شده است. تحلیل در سه آنالیز انجام شده و نتایج در هر آنالیز به عنوان شرایط اولیه به آنالیز بعدی منتقل شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس ایده آل و یا بدون عیب لحاظ شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا یا روش CONWEP ایجاد و در هر مرحله از انفجار مکان و مقدار ماده منفجره قابل تغییر می باشد. شرط مرزی گیردار به اطراف پنل اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصل دارد.

پس اتمام آنالیز اول، تمامی نتایج از قبیل تنش،کرنش،جابه جایی، آسیب و … قابل مشاهده می باشد. در آنالیز دوم این خروجی ها و یا شرایط به عنوان حالت اولیه برای مدل دوم اعمال شده است و همچنین نتایج آنالیز دوم به عنوان شرط اولیه برای آنالیز سوم لحاظ شده است. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایلهای نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo